Tanári beszámoló – Gyergyószentmiklós külföldi szakmai gyakorlat

Projektazonosító: 2017-1-HU01-KA102-035632

Pályázati kategória: Egyének tanulási mobilitása

Pályázati tevékenység: Szakképzésben tanuló diákok mobilitása
Résztvevők: 12 asztalos és 3 kömüves tanuló

Fogadó ország: Románia

Szakmai gyakorlat ideje: 2017. 09.18 – 2017.10.08
Szakmai gyakorlat helyszíne: Gheorgeheni – Gyergyószentmiklós
Projekt címe: Mégtöbb mesterség Európában

Erasmus + pályázati támogatás értéke a 3 szakmai mobilitásra összesen: 92 752 euró

Beszámoló az Erasmsus + program által támogatott Gheorgheni - Gyergyószentmiklóson (Romániában) megvalósult 3 hetes külföldi szakmai gyakorlat megvalósulásáról, mely során 12 asztalos és 3 kőműves kiskunfélegyházi szakiskolás tanuló vet részt a KSzC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskola és Kollégiumból. A külföldi szakmai gyakorlat kialakításában szakmai partnerünk volt az ARBOR Vállalkozók Szövetsége, 4 fafeldolgozó és egy építkezési cég Gyergyóból. Ezek a következők: Tig-Rad System, Kobezol, Industry Transilvan, Gál Forest és a Ben Com Mixt Construct.  További partnereink a programok leszervezésében és megvalósításában a Gyergyó Területi Ifjúsági Tanács és a Szent Anna Gyermekotthon.

Szeptember 18-án, vasárnap hajnalban indultunk és estére érkeztünk Gyergyószentmiklósra. Útközben egy rövid ebészünettel egybekötve meglátogattuk a Dévai várat. Este elfoglaltuk a szállásokat a Szent Anna Gyermekotthonban és átvettük az együttélési szabályokat, valamint megismerkedtünk a Dévai Szent Ferenc Alapítvány és Böjte Csaba oltalma alatt élő gyergyói gyerekekkel.

Hétfőn az ARBOR Vállalkozók Szövetsége nevében a fogadószervezet elnöke Bajkó Tibor tartotta meg számunkra a bemutatkozót és a szakmai, valamint a kulturális ismertetőt. Átismételtük a diákokkal az Erasmus + program fontosabb tudnivalóit, szakmai gyakorlatunk konkrét terveit és céljait, valamint további információkat kaptunk Barabás Gyöngyvér űgyvezetőtől a fogadócégekről. Felfrissítettük, hogy a munkábaállás elején egyszerübb feladatokat kapnak a tanulók, hogy a fogadó cégek fel tudják mérni a tudásszintjüket és menet közben annak megfelelően majd következnek az összetettebb feladatok.

Az első nap sor került az általános munkavédelmi, szakmai és közlekedési előírások átismétlésére is Szakra Vince szakoktató vezetésével, amelyet az ARBOR székhelyén újra kihagsúlyozott az elnök, majd minden cég külön – külön is megtartotta a tanulóinknak, ismertetve saját cégreszabott bíztonsági előírásait. Kisebb csoportokra oszlottak a tanulók és kísérőtanári felügyelet mellett, a helyi közlekedést használva elmentek a munkahelyekre. Az első nap a munkahelyi ismerkedéssel, kisebb feladatokkal, a közlekedés kitanulásával, a közvetlen környezet megismerésével és városnézéssel telt. Megismerték, felfedezték Gyergyószentmiklóst, majd közös csapatépítő gyanánt összeismerkedtek a gyerekotthon lakóival és attól kezdve minden este közös programokon, esti beszélgetéseken, alkalom adtán közös focizáson, filmnézésen vagy gitározáson, éneklésen vettek részt a napi szervezett kulturális programok után.

Nagyon hamar összeszoktak a munkacsoportok és önállóan, ügyesen közlekedtek a tanulóink. Korán kellett kelljenek és az időjárás is hideg őszies volt, de mindig jól indult a nap, pirkadatkor csoportosan indultak, mindenki a saját munkahelyére. Voltak akik a korai regionális buszokkal mentek az 5 – 6 km-re, másik településen lévő munkahelyekre, mások a helyi járattal értek be, ők a városszéli ipari telepre mentek dolgozni, és voltak olyan szerencsések is, a kőművesek, akik gyalog kellett bejárjanak a városközpontba, majd onnan vitték ki őket az aktuális munkapontokra építeni.

Célitüzéseink teljesülése:

- A fogadó cégek kiválasztása, a tanulók elosztása és a kapcsolattartás kívállóan sikerült
            - A tanulók kiválasztása és felkészítése is rendben volt, elégedettek voltak a cégvezetők a tanulók felkészültségével és hozzáállásával is
            - Elégedettek voltak a tanulók a cégek által felkínált gyakorlati lehetőséggel és körülményekkel
            - Sikerült mindenütt megfelelő újszerü szakmai tapasztalatokat szerezni
            - Több új a magyarországitól eltérő munkafolyamatot ismertek meg és próbáltak ki például:

  • fenyőfa helyszíni kitermelése, szakszerü szárítása és többféle feldolgozásának megismerése
  • fa ház, kapuk, kinti és benti bútorok, ágyak, ajtók, készítése és pellet gyártásának megismerése és összeszerelése megtörtént
  • a fűrészpor és fahulladék teljeskörű hasznosíthatóságának nyomonkövetése
  • a fenyőfa mindenféle tartósító anyaggal történő kezelése, lakkozása – felületkezelés,
    megmunkáló gépek, szerszámok (szalag- és körfűrészgépek, gyalugépek)., darabolást, szélezést, szeletelést, hibakiejtést, körfűrészek, láncfűrészek, dekopír-fűrészek, rezgőfűrészek, szúrófűrészek, gyalugépek, kézi fúrógépek, kézi marógépek használatát is gyakorolták


            - Önálló munkavégzésük fokozódott, szakmai érdeklődésük, nyitottságuk bővült
            - A tanulóinkat fogadni szándékozó cégek számát bővítettük
            - További szakmák fele is nyitottak ezek és további cégek: villanyszerelő, eladó, szociális gondozó stb.
            - A szervezésben együttműködő partnereink számát bővítettük: Fogarassy Mihály Gépgyártóiskola Központ – testvériskolai egyöüttműködés kialakítása, Hargita Megye Tanácsa, Gyergyószentmiklós Város Önkormányzata
            - Tanulóink versenyképesebbé váltak a nemzetközi munkatapasztalatnak köszönhetően
            - Szakmai szókincsük bővült az erdélyi sajátos kifejezésekkel és főként német szakszavakkal
            - Vállalkozói kompetenciájuk és motiváltságuk erősödött a megismert cégek működésének megismerésével, megértésével
            - Önálló közlekedést és nagyobb felelősségvállalást gyakoroltak
            - A munkavédelmi és bíztonsági előírások be voltak tartva, egy kisebb újjficamodást érintő balesetet leszámítva semmilyen egészségügyi probléma nem merült fel.
            - Betekintést nyertek 5 cég, egy cégszövetség (klasszter), egy ifjúsági szervezet, egy Böjte Csaba gyerekotthon és számos gyergyói kultúrális egyesület működésébe
            - Közelebbről megismerték a Keleti Kárpátok és Erdély földrajzi adottságait és élővilágát: Békás szoros, Gyilkos-tó, Súgó barlang, Szent Anna–tó, Bucsin -, Pongrác és Pricske tető, Tordai sóbánya stb.
            - Közelebb kerültek a székelyföldi magyar közösséghez ismeretséget kötve és érintkezve a helyi munkatársakkal, a gyerekotthon lakóival, az íjúsági szervezet tagjaival és másokkal
            - Fejlődött az érzelmi intelligenciájuk a helyi fiatalok és a gyerekotthon lakóival kötött barátságoknak, közös programoknak köszöhetően
            - Interkulturális tapasztalat: erdélyi magyar, román, örmény és roma kultúra megismerése
            - Betekintést nyerhettek a erdélyi és az erdélyi magyar életvitelbe és mindennapokba
           - Megismerhették az épített örökség egyes kiemelkedő látnivalóit: Szárhegyi Lázár Kastély, Csíki Székely Nemzeti Múzeum, Tarisznyás Márton Múzeum – Gyergyószentmiklós, Örmény Templom – Gyergyószentmiklós, gyergyószentmiklósi és csíkszeredai városközpont
            - Végigkóstolhatták a helyi jellegzetes ételeket: leveseket, süteményeket, házicsokit és kemencében sütött házikenyeret
            - Szabadidős foglalkozás keretében kipróbálhatták és megtanulhattak lovagolni
            - Tanulóink motiváltabbak a szakma gyakorlásában, hisz nagy sikerélményben volt részük
            - Bátrabban és szívesebben vállalnak munkát külföldönakár Romániában is, bármikor visszavárják őket
            - Egy kicsit gyakorolták az idegen nyelveket is angolt, németet, román szakszavak szintjén
            - Iskolánk is versenyképesebbé vált az elért és felmutatott eredményeknek köszönhetően
            - Halmozottan hátrányos helyzetü tanulóink is kivállóan teljesítettek és jól érezték magukat
            - A betervezett karitatív munkákat is teljesítettük: asztalok és padok készítése a gyerekotthon lakóinak, valamint kisebb javítási munkálatok elvégzése a gyerekotthonban: ágyak javítása és a járólapok cseréje.
            - A munkatervünket kisebb sorrendi cseréket végrehajtva teljes egészében teljesítettük, a betervezett kulturális programokkal együtt.


Mindenki magával hordta a munkavédelmi és bíztonsági felszerelését, ami a következőkből állt: munkavédelmi cipő, munkaruha, munkavédelmi sisak, füldugók a hangos gépek miatt, munkavédelmi kesztyű és munkavédelmi szemüveg. Nyelvi nehézségek nem alakultak ki, mindenütt magyarul beszéltek, néhol román anyanyelvű munkatársakkal is dolgoztak együtt, ahol minden nehézség nélkül megértethették magukat. A termékelírások, szakmai szavak román és angol nyelvű megfelelőit a prospektusokból is kinézhették és a munkatársak segítségével követhették nyomon. A kapcsolattartás a munkahelyekkel a kísérőtanárok részéről telefonon keresztül állandósult és a munkahelylátogatásra is folyamatosan volt lehetőség.

Az étkezés a szálláson volt megoldva, onnan vittek hideg ebédet is magukkal a tanulók. A finom reggelik után, hideg ebédet, sűlt húsokat, szendvicseket, zöldséggel és innivalóval vittek magukkal. A legnyugodtabb és legkiadósabb étkezés természetesen a vacsora volt, amikor helyi jellegzetes és ízletes ételeket fogyaszthattak. Ez izlett is, hiszen sokszor kértek repetát és közösen átbeszéltük, hogy milyen jellegzetesen helyi ételt szeretnének vacsorára a későbbiekben megkóstolni. Ezután közösen kiértékeltük a munkahelyi tapasztalatokat, megvitattuk a szakmai kérdéseket és elkészítették a munkanaplókat, majd következhettek a kulturális és szórakozást bíztosító programok, érdekességek és a pihenés.

A munkahelyek eloszlása a következőképpen történt:

Tig - Rad System: Beták Máté, Bukta Dominik, Kátai Sándor, Mészáros István, Patai Ervin és Virág Miklós - https://www.tigrad.ro/tigrad.ro/
Ők főként faházak és kültéri elemek építésével foglalkozó cég profiljának megfelelően kaptak feladatokat. A fa feldolgozási és az előkészítési munkákban vettek részt, de dolgoztak nagy kapuk, valamint fa asztalok és padok készítésével is. Ennél a cégnél az elején minden tanuló betekintést nyert a nyers fákat, deszkákat stb. szárító hatalmas szárítók működésébe is.

Industry Transilvan: Fábián Flórián, Krisztián Kornél Mihály. - http://www.transilvan.ro/
Nagy megrendelésre készítettek sokféle fa termékeket. Tanulóink tároló szekrényeket, dísztárgyakat készítettek és az összeszerelésben dolgoztak.

Ben – Com Mixt: Burka Roland, Harkai Tibor, Gulyás József. - http://bcm.ro/

Megbízásos munkákat végeztek, külső munkapontokon épületfelújítás, hétvégi ház korszerüsítés, iskola és mentőállomás felújításában vettek részt. Széles munkakörben, sokféle munkafolamatot kipróbálhattak.

Kobezol Kft.: Györe Béla, Peregi Krisztián. - http://www.kobezol.ro/

Ajtógyártásban vehettek részt a tanulók, főként az anyag előkészítő munkálatokban. Megismerhették a vállalati működést, gyakorolhatták az anyagkezelést.


Gál Forest: Molnár Ádám, Réfi Sándor. -
http://www.galforest.eu/index.php?lang=hu
Itt is előkészítési munkálatokat végeztek a tanulók és szekrényeket, ágyakat készítettek.


           A munkahelyek mindegyike elégedett volt a tanulóink szakmai felkészültségével, motivációjával és a munkához való hozzáállásával. A tanulók munkáját a szakmai gyakorlat végén értékelőlapokon véleményezték a cégek a társas kompetenciák, szerszámhasználat, önálló munkvégzés, munkahelyi bíztonságra való törekvés, szaknyelvi kifejezések ismere alapján. Nagyon sok új gyakorlati ismeretet, szakkifejezést sajátíthattak el, gépkezelési valamint kézi tapasztalatot szerezhettek a munkahelyeken. Volt alkalmuk a helyi munkásokkal is összeismerkedni és közös munkafolyamatokban összedolgozni. A csapatmunkában is megállták a helyüket, az Industry Trasnilvannál például külön meg is dícsérték emiatt az ott dolgozó Krisztián Kornélt és Fábián Flóriánt. Ugyanakkor egyedül is sikeresen megállták a helyüket, a legjobban Burka Rolandot dícsérték meg a Ben-Com Mixt cégnél, aki egy hétvégi ház burkolásánál nyújtott őnálló és kiemelkedő teljesítményt.

            A munkahelyek a Gyergyói-medence legkomolyabb fafeldolgózó cégei közül kerültek ki, mindegyik számos dolgozóval termel. Ennek köszönhetően tanulóink 5 fajta munkaszervezést és 4 fafeldolgozási területet, nagyon sok munkafázist és megannyi módszert ismerhettek meg.
            Amint a pályázati leírásban is terveztük tartottunk egy napot, amikor a Gál Forest cég erdei fa kitermelő telephelyén Újfalu mellett közelről figyelhették meg a tanulók a fenyőfa kitermelés kézi és vontatógéppel segített formáját. Egy másik alkalommal az Industry Transilván cégnél a peletgyártást figyelhették meg, követhették nyomon. Mindkét esetben számukra újszerű, eddig nem ismert munkafolyamatokat figyelhettek meg közelről.

A szakmai gyakorlat második hetében Ágoston Tibor tagintézmény-vezető, később pedig Csabai Csaba Pál gyakorlatioktatás-vezető szakmai látogatást tett a munkahelyeken, a gyerekek munkájának megfigyelése és kapcsolatépítés céljából. Minden helyen örömmel fogadták őket, meg voltak elégedve diákjainkkal és a további egyűttműködésről is történt egyeztetés.

Fontos eredménynek tartjuk, hogy a partnerségeket kibővítve testvériskolai szerződést kötött iskolánk a gyergyószentmiklósi Fogarassy Mihály Műszaki Liceummal, előirányozva további pályázatok és szakmai együttműködések, szakmai csereprogram elindítását.

Az ARBOR Vállalkozók Szövetsége (https://www.facebook.com/arbor.szovetseg/) mint szakmai partner, a Gyergyó Területi Ifjúsági Tanács (http://gytit.ro/) és a Szent Anna Gyermekotthon ( http://szentferencalapitvany.org/ ) a programok szervezésében segítették a projektet. Ez a partnerség tehát a jövőre nézve kiegészült a Fogarassy Mihály Műszaki Liceummal, valamint a Gyergyószentmiklósi – és Hargita Megyei Önkormányzatok is támogatásukról bíztosították, mivel szintén fontosnak tartják a két iskola közötti együttműködést és a szakiskolai oktatás színvonalának emelését.

A fent említett partnereinkkel együtműköve gazdag kulturális és szabadidős programkínálatra, természetjárása nyílt lehetőségük a munka után tanulóinknak. Két szombati nap buszos kiránduláson voltak a Szent Anna-tónál és a Gyilkos-tónál, amikor mindkét tavat közelről megismehették, keletkezésüknek történetével és a környező élővilágával együtt. Ezzen kívűl meglátogatták a Csíki Székely Múzeumot és a Csíksomlyói Kegytemplomot, másik alkalommal csónakázhattak a Gyilkos-tavon, túrázhattak a Kis Cohárd sziklán, tiroli kötélpályáztak és végigsétáltak a Békás-szoroson. A természetjárást, túrázást a Súgó barlangnál is folytatták. Másik vasárnap Güdücön lovagoltak, szalonnasütéssel egybekötve és a gyerekotthon lakók által elkísárve egy csodás közös program keretében. Volt közös focizás, zenélés, éneklés, filmnézés, étkezések, nagy beszélgetések, ennek köszönhetően barátságok és szerelmek is szövődtek.

A hétköznapokat a következő programok színesítették:

  • Örmény kulturális est: a gyergyói örménység története és édességkóstolás
  • Tölgyesi Béla rézműves kézműves bemutató és a honfoglaló magyar jurta ismertetése
  • Városnézés
  • Paint Ball
  • Délutáni lovaglás
  • Tarisznyás Márton Múzeum
  • Túra a Szent Anna kápolnákhoz
  • Találkozás és buli a helyi ifjúsággal és a GYTIT 10 éves szülinapja
  • Szárhegyi Lázár Kastély bemutatása
  • Pisztrángvacsora

Iskolánk és tanulóink több dologban is igyekeztek karítativan támogatni a házigazda Gyermekotthont, hiszen adomány gyűjtést követően játékokkal, ruhákkal, könyvekkel és szerszámokkal is segítette iskolánk a bentlakókat Az adományt Ágoston Tibor intézmény-vezető és Csabai Csaba gyakorlatioktatás-vezető adta át László Orsolya intézményvezetőnek. A másik dolog a tanulók keze munkája által elvégzett kisebb javításokból állt a gyermekotthon körül és az asztalosok által készített szabadtéri asztalokat és padokat jelentette, amit a midennnapi élet során, főként nyáron tudnak majd használni.

                 Szakmai szocializációjuk során a tanulók fejleszthették érzelmi intelligenciájukat, befogadó képességüket, kezdeményező és alkalmazkodó képességüket. Megerősödött szakmai motivációjuk és igényük a további szakmai fejlődés iránt, mivel gyakorlati és elméleti tudásukat is újabb érdekességekkel, vállalat működési ismerettel és további szerszám és famegmunkálógép ismerettel egészíthették ki.

Hazatérésük után a diákok munkáját osztályoztuk, szakmai tapasztalatuk elismerésre került.


Résztvevő tanulók Gyergyószentmiklóson:

Vezetéknév Keresztnév Szakma Évfolyam
1. Harkai Tibor Kőműves 10
2. Burka Roland Kőműves 10
3. Fábián Flórián Asztalos 11
4. Györe Béla Asztalos 11
5. Peregi Krisztián Asztalos 11
6. Kátai Sándor Asztalos 10
7. Bukta Dominik Asztalos 10
8. Beták Máté Asztalos 11
9. Gulyás József Kőműves 10
10. Mészáros István Asztalos 11
11. Krisztián Kornél Asztalos 11
12. Molnár Ádám Asztalos 10
13. Virág Miklós Asztalos 10
14. Réfi Sándor Asztalos 10
15. Patai Ervin Asztalos 11

A Gyergyószentmiklóson megvalósult mobilitás értékelése

Kitűzött cél Megvalósulás Megvalósulás indikátorai Megjegyzés
15 asztalos tanuló 12 asztalos és 3 kőműves tanuló

Tanulói létszám rendben. 100%

A szakok között változás történt visszalépés és kiesés miatt. Bekerült a kőműves társszakma.

Érdemek, tapasztalat és magaviselet alapján választottuk be a pótszemélyeket.
Szakmai fejlődés és munkahelyek minősége Magas színvonalú, teljesen megfelelt. Kis és középvállalkozások nagy tapasztalattal.

Munkahelyek minősége: 100%
Szakmai fejlődés: 95%

A tanulók mindenhol elégedettek voltak.
Idegen nyelvi felkészülés

Szakmai szótár adott, felkészülés itthon angol és német szavakkal.

Helyszíni magyar nyelvű segítség – 100% Idegen nyelvre ritkán volt szükség.
Idegen nyelvi fejlődés és szakmai kommunikáció. Szókincs bővülés és önálló társalgás. 70 %

Idegen nyelvre ritkán volt szükség.
Önálló közlekedés megtanulása Kisebb távolságok voltak: gyalog, helyi és regionális járatokkal történt 95%

Volt rá példa, hogy a cégvezető hozta haza a tanulókat az autóbusz késése miatt.
Külföldi, határon túli kultúra felfedezése, érdeklődés a tanulók részéről. Rengeteg kulturális programra volt lehetőség. Ismerkedés a helyi gyerekekkel, ételekkel, tájjal, természeti és földrajzi adottságokkal.

Kultúra – 95%

Természet – 85%
Földrajzi adottságok – 95%

Étkezés – 95%

Részt vettek a tanulók a programokon és besegítettek a helyi gyerekotthon ház körüli dolgaiba.
Kulturális programokon való aktív részvétel Gyilkos-tói program
Buszos kirándulás a Szent Anna-tóhoz
Helyi programok
Összességében: 98%

Mindenkinek tetszett, az igazgatói látogatás alkalmával az iskolai küldöttség is részt vett
Munkanaplók teljesítése Mindenki megírta, de néha azért javítani kellett 90% Elég keveset írtak a fiúk, néha unták egyesek.
Mentorok segítőkészsége Mind az 5 cégnél segítőkészek voltak. 100%

Mindenki rendben
Mentorok idegen nyelvi tudása Segítettek ahol kellett

100% Mindenütt beszéltek magyarul és segítettek.
Szakmai motiváltság alakulása A változatos munka és a szervezett bemutatók: fakitermelés, peletgyár látogatás örömmel töltötték el a gyerekeket és motiváltak voltak. 97%

A saját szakmájában mindenki megerősödött, elköteleződött.
Szállás, étkezés, komfort Finom házias ételekkel voltak ellátva bőséges mennyiségben. Kellemesen érezték magukat. 100% Elégedettek voltak mindennel. Repeta is volt bőven
Résztvevő tanulók közösségként való viselkedése Közösségként viselkedtek, sőt a helyi gyerekekkel is egy nagy közösséget alkottak. 100% A szállás eloszlás és munkahelyek mentén jobban figyeltek egymásra.
Résztvevők érése, személyiségfejlődése – önállóság, a komfort zóna elhagyása Láthatóan fejlődtek, kezdeményeztek, megnyíltak, sikerélményeik voltak és barátkoztak 100%

Az önálló munkavégzés, közlekedés és a környék fokozatos felfedezése megtette hatását.
Tanultak átadása Sajtótájékoztatók egy konferencia és egy értekezleten tartott prezentáció segítségével osztottuk meg a tanulságokat. Ezen kívül a tanulók is beszámoltak iskolatársaiknak tapasztalataikról. 95% Iskolánk jó hírét öregbítettük újabb helyszínen. A program által vonzóbbá is tettük a kiválasztott szakmákat.

Magyari Levente - nevelő                                                                 Kiskunfélegyháza,

Szarka Vince - szakoktató                                                                2017. 10. 27
Csenki Attila - szakoktató

Ágoston Tibor – tagintézmény - vezető                                          

Fényképes beszámoló a fontosabb eseményekről 

1

Magas Déva várában

2

A megérkezés utáni reggelen a Szent Anna Gyermeotthon bejárata előtt

3

Megbeszélés a ARBOR Vállalkozói Szövetség vezetőivel 

4

Tig – Rad – System cégbemutató

5

 

Tig – Rad – System

 

6

Tig – Rad – System irodaháza – itt történt a megbeszélés és a záró sajtótájékoztató

 

7

Industry Transilván cégvezetőjével, Szakács Dezsővel

 

8

Fakitermelés megtekintése a Gál Forest erdejében

 

9

Paint ball előkészületek

10

Csoportkép a Csíki Székely Múzeumnál

11

Dominik a kisgyerekekkel játszik

12

Vasárnapi közös lovaglás és túra

13

Csíksomlyón

14

Túra a Kis Cohárd fele a Gyilkos-tó mellett

15

A tanulók által készített asztalok és padok átadása 

16

Igazgatói látogatáson a Kobezolnál – Kopacz Zoltán cégvezető

17

Közös sajtótájékoztató a partnerekkel

18

Adományok átadása

19

 

Ez a honlap sütiket használ. A sütik elfogadásával kényelmessé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. Bovebben.